19 paź 2013

Tiramisu


Deser tiramisu, po włosku tirarsi sù – ocknij się, przebudź się, ale też tirami sù poderwij mnie. 
Za tiramisu zabrałam się po skosztowaniu niesamowicie pysznej, klasycznej jego wersji w mojej ulubionej włoskiej restauracji. Moje robiłam po raz pierwszy w życiu, ale efekt naprawdę bardzo mnie zadowolił ! Deser ten podaje się bardzo silnie schłodzony, dzięki temu masa z mascarpone stężeje, a biszkopciki nasączone kawą i amaretto jeszcze doskonale się z nią połączą. Tradycyjnie tiramisu spożywa się we Włoszech na drugie śniadanie – zwłaszcza w upalne dni, sama nie miałabym nic przeciwko takiemu śniadanku :D Gorąco polecam ! 


☺☺☺

Tiramisu

Składniki:
200 ml mocnej, zaparzonej kawy
ok. 20 - 30 ml amaretto (może być więcej)
4 żółtka w temperaturze pokojowej 
4 łyżki cukru
250 g mascarpone, schłodzonego
100 g podłużnych biszkoptów
gorzkie kakao (do posypania)

♥  Zaparzyć mocną kawę, ostudzić i wymieszać w płaskim, dość płytkim naczyniu z likierami.

♥  Żółtka włożyć do metalowej miski, dodać cukier i ubijać mikserem na dużych obrotach na puszystą, gęstą i jasną masę przez około 8 minut, jeśli po tym czasie masa nie będzie bardzo sztywna, należy zacząć od początku, z nowymi składnikami.

♥  Do ubitych żółtek dodawać stopniowo mascarpone, cały czas miksując.

♥  Biszkopty maczać z dwóch stron w kawie , zamaczając je na 2-3 sekundy, ułożyć po warstwie w pucharkach, oprószyć kakaem i nałożyć po równo pierwszą warstwę przygotowanej masy z mascarpone. Powtórzyć te czynności od początku, układając, np. 2-3 warstwy. Trzeba pamiętać, że krem ma być na wierzchu, oprószony kakao.

♥  Desery wstawić do lodówki na 3 godziny lub całą noc. Deser podawać mocno schłodzony, np. z espresso. 

Smacznego !


Źródło: Kwestia Smaku

3 komentarze:

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...