19 cze 2013

Ciasteczka owsiane z żurawiną ♥


Przepraszam, ale musiałam to napisać - ciasteczka są NAJLEPSZE w swojej kategorii ! Próbowałam kilku przepisów, ale żaden nie zachwycił mnie tak jak ten prezentowany dziś, który robiłam już z kilkanaście razy. Ich krucha struktura powala na kolana, są bardzo chrupiące - doskonałe ze szklanką mleka lub do kawki czy herbatki ;) Bardzo polecam ! 

☺☺☺

Ciasteczka owsiane z żurawiną

Czas przygotowania: ok. 30 min. (formowanie ciasteczek zajmuje dłuższą chwilę) 
Stopień trudności: łatwe Liczba porcji: ok. 40 ciasteczek

Składniki:
• 200 g masła o temperaturze pokojowej
 1/2 szklanki cukru białego
• 1/3 szklanki cukru trzcinowego
• 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego lub pasty z wanilii 
• 1 jajko
3 szklanki płatków owsianych
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 szklanka mąki pszennej 
żurawina/słonecznik/sezam/dynia (opcjonalnie)

♥  Piekarnik nastawić na 180ºC,  blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

♥  Masło utrzeć na puch wraz z cukrami, na koniec dodać jajko i ekstrakt z wanilii, dokładnie zmiksować.

♥  Płatki owsiane wymieszać z mąką, proszkiem do pieczenia oraz sodą (w tym momencie można dodać też ulubione składniki, takie jak żurawina czy słonecznik). Składniki sypkie mieszamy dokładnie z masłem, do utworzenia się zwartej masy.

♥  Z powstałego ciasta należy formować kulki wielkości orzecha włoskiego, położyć je na blasze i spłaszczyć (ciasteczka dość sporo urosną w trakcie pieczenia).


  Piec przez ok. 12 - 15 min., aż będą rumiane. Po upieczeniu można polać roztopioną czekoladą.

Smacznego,
Zosia !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...