23 maj 2014

Bezy kawowe


Nie lubiłam bez kawowych, dopóki sama ich nie upiekłam... komuś, kto je uwielbia ☺ Przepis jest idealny - bezy wychodzą delikatne i chrupiące, z lekkim aromatem kawy. Możecie do woli bawić się rodzajami końcówek [tylek] cukierniczych tworząc wymyślne kształty oddające wasze uczucia, albo artystyczne zapędy... Możecie też zrobić 'paluszki', jak ja :D
W każdym razie, pamiętajcie - bezy powinny się udać, jeśli białka będziecie miksować przynajmniej na 4 prędkościach, zaczynając od najwolniejszej, kończąc na najszybszej pod koniec, czyli kiedy piana będzie sztywna. No, powodzenia !


Bezy kawowe

Przepis cytuję z małą zmianą za Moje Pysznosci

Składniki:
4 białka
1 szklanka cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżka kawy rozpuszczalnej

♥  Kawę zalać bardzo małą ilością wrzącej wody. Przykryć i odstawić na kilka minut. następnie odcedzić i zostawić do ostygnięcia.

♥  Białka ubić na sztywną pianę, następnie dodawać cukier - łyżka po łyżce, cały czas ubijając.

♥  Do sztywnej i błyszczącej masy dodać mąkę i kawę, wymieszać szpatułką - szybko oraz delikatnie, aby piana nie opadła. 

♥  Masę przełożyć do rękawa cukierniczego z wybraną końcówką. Wyciskać bezy w wybranym kształcie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym na 100-120ºC przez ok 2 godziny. 
Zależnie od upodobań - przez 2 godziny pieczenia otrzymamy chrupiące bezy.

♥  Upieczone bezy pozostawić na 5 min. do ostygnięcia na blaszce, a później jeszcze chwilkę na metalowej kratce.

Smacznego ! 


2 komentarze:

  1. wyglądają smacznie, chętnie bym zjadła, kawowych jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...