8 wrz 2013

Muffiny bananowe z masłem orzechowym


  Z racji rozpoczęcia roku szkolnego, od dziś na blogu będą się pojawiały wpisy do kategorii "do lunxboxu". Wszyscy wiemy, że najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie. Z myślą o ludziach takich jak ja, którzy jedzą marne pierwsze śniadania, będę przedstawiała przepisy na drugie śniadania, które dobrze jest przygotować dzień wcześniej i spakować do torby/plecaka.
  Jeśli chodzi o muffinki, to moje ulubione są i zapewne będą te z dodatkiem owoców, bądź warzyw, jak np. marchewkowe ze względu na wilgotność ciasta i smak, oczywiście. Dziś znane i pyszne połączenie banana i masła orzechowego w formie muffinek - aromatycznych i przepysznych ! 
Bardzo polecam i zachęcam do jedzenia drugiego śniadania :D 


Muffiny bananowe z masłem orzechowym

/Przepis na 12-15 muffinek/

Składniki:
2 duże banany
250 g spulchnionej mąki (zamiast tego można wymieszać mąkę z 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
1/2 łyżeczki cynamonu
115 g cukru 
75 g masła, roztopionego
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 jajka
125 ml mleka
duża łyżka masła orzechowego

♥  Banany obrać ze skórki i rozgnieść widelcem razem z masłem orzechowym. Następnie mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i sodą, wymieszać z cynamonem, cukrem i szczyptą soli.

♥  Piekarnik nagrzać do 190ºC. W drugim naczyniu jajka roztrzepać widelcem z ostudzonym, płynnym masłem i ekstraktem waniliowym. Do tego dolać mleko i dodać banany, wymieszać.

♥  W suchych składnikach zrobić dołek, w który nalać składniki mokre, wszystko dokładnie wymieszać widelcem, tylko do połączenia się składników.

♥  Tekturowe papilotki napełnić do 2/3 wysokości* przygotowanym ciastem. Piec muffiny przez ok. 20-25 min. w nagrzanym piekarniku (można sprawdzić wilgotność ciasta patyczkiem, jednak muffiny mają to do siebie, że są dość mokre w środku).

* Jeśli używacie zwykłych papilotek, należy wyłożyć nimi formę do muffinów lub piec je podwójnie. A jeśli nie macie papilotek, wysmarujcie formę do babeczek masłem i wysypcie kaszą manną, w niej można bezpiecznie piec muffiny.

Smacznego !

Źródło: Bayaderka

3 komentarze:

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...