22 mar 2013

Muffinki marchewkowe


Wczoraj przygotowałam bardzo zdrową propozycję śniadaniową (i nie tylko ;) - idealną na drugie śniadanie. Babeczki są "napakowane" samymi zdrowymi produktami, które w przedstawionym tu zestawieniu smakują naprawdę świetnie !
☺☺☺
Żałuję tylko, że mój lunch box nie jest większy, bo kiedy jadłam w szkole muffinkę, każdy miał na nią taką ochotę.. a ja nie miałam ich zbyt dużo... Ci, którym naprawdę narobiłam smaka poprosili o przepis, więc oto i on !  

Ps. Nie zrażajcie się długą listą składników, bo naprawdę warto upiec te muffinki. Nie mniej jednak, jeśli nie macie w domu wielu łakomczuchów, polecam zrobić je z połowy porcji :-)


Muffinki marchewkowe

Czas przygotowania: ok. 20 min. Stopień trudności: łatwe Liczba porcji: ok. 18 babeczek

Składniki na 18 babeczek:
2 szklanki mąki pszennej (lub 1 szklanka mąki pszennej + 1 szklanka mąki pełnoziarnistej)
1 szklanka płatków owsianych
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1/4 łyżeczki mielonych goździków
1/4 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
mały kawałeczek imbiru, starty
1 szklanka mleka
3/4 szklanki startych jabłek
3/4 szklanki brązowego cukru
1/3 szklanki oleju roślinnego
1 jajko
2 łyżeczki pasty waniliowej lub ekstraktu
2 szklanki startej marchewki

♥  Piekarnik rozgrzać do 190°C. Formę na muffinki wyłożyć papilotkami*.

♥  Mąkę pszenną, płatki owsiane, proszek do pieczenia, sodę, sól, cynamon, goździki i gałkę muszkatołową wymieszać razem.

♥  W osobnej misce zmiksować starte jabłka, starty imbir, mleko, cukier, olej, jajko i pastę z wanilii.

♥  Dodać mokre składniki do suchych. Dobrze wymieszać, a na koniec dodać startą marchewkę. Ponownie wymieszać.

♥  Tak przygotowane ciasto nałożyć równo do foremek (papilotek), aż po brzegi.

♥  Piec w nagrzanym piekarniku przez ok. 25 min.   

* Muffinki można też upiec bez formy, wtedy należy porcje ciasta nakładać do dwóch papilotek (jedna w drugiej). 

Smacznego,
Z.

Źródło: papilot

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...