5 maj 2013

Light lemon curd (krem cytrynowy bez tłuszczu)


Najlepszy lemon curd jaki jadłam... i do tego bez dodatku tłuszczu ! Jestem wielką fanką cytrusów, jednak oryginalna wersja tego kremu z masłem nie przekonywała mnie do końca... Aż w jednej z ulubionych książek znalazłam to ! Lemon curd'u możecie używać dosłownie do wszystkiego: lodów, deserów, ciasteczek, kanapek, chociaż najlepiej smakuje wyjadany prosto ze słoiczka ;-) Zapewniam, że w każdym wydaniu spisze się wyśmienicie.


☺☺☺

Lemon curd bez masła

Czas przygotowania: ok. 20 min. Stopień trudności: łatwe Liczba porcji: 2 małe słoiczki

Składniki na pastę cytrynową:
160 ml soku z cytryny
120 g cukru 
2 jajka
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej 
1 laska wanilii

♥  W szklanej misie utrzeć jajka, cukier i sok z cytryny. Zmiksować ze skrobią i ziarenkami wyjętymi z laski wanilii.

♥  Położyć misę z masą na garnku z gotującą się wodą*, mieszać cały czas, aż powstanie gęsty, mocno żółty krem, może to chwilę potrwać, jednak spokojnie, zgęstnieje.

♥  Gotowy lemon curd przełożyć do czystych słoiczków. 

* misa ma wisieć nad wodą, oparta na brzegach garnka

Smacznego,
Zosia ;-)

Źródło: książka "Smakowite prezenty" autorstwa Sigrid  Verbert

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...