19 wrz 2013

Gorąca czekolada z pomarańczą


Połączenie czekolada-pomarańcza stało się dla mnie jesienno-zimową klasyką, której nie zastąpi nic innego - ten smak przeniesie was na chwilę w inny, piękniejszy świat, co zdecydowanie pozytywnie nastroi na cały ciekawy, kreatywny dzień pracy... Niemniej jednak gorąca czekolada doskonale sprawdzi się także w chwili odpoczynku :D
Na zdrowie ! 

Gorąca czekolada z pomarańczą


/Przepis na ok. 150 ml gorącej czekolady/

Składniki:
150 ml mleka
50 g gorzkiej czekolady dobrej jakości
1 płaska łyżka cukru pudru
szczypta startej skórki z pomarańczy (sparzonej !)

♥  Pomarańczę sparzyć we wrzątku i zetrzeć skórkę, bez tej białej części pod spodem (albedo), ponieważ ona nadaje goryczki !

♥  Mleko wlać do rondelka, dodać połamaną w kostki czekoladę oraz łyżkę cukru pudu i szczyptę skórki z pomarańczy. Podgrzewać na średnim ogniu do rozpuszczenia czekolady, czasem mieszając, aż mieszanka nabierze odpowiedniej temperatury (ja nie zagotowywałam). 

♥  Wyłączyć ogień i trzepaczką trzepać mieszankę przez ok. 2 min., aż całość połączy się i nabierze jednolitego koloru i niepowtarzalnego smaku.     

♥  Gorącą czekoladę przelać do filiżanek/kubeczka i podawać jeszcze ciepłą. Najlepiej dogodzić sobie jeszcze czapą bitej śmietany na wierzchu...


Smacznego ! 

Źródło: Moje Ciacho 

2 komentarze:

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...