9 lip 2013

Dżem truskawkowy z wanilią



Jakiś czas temu zrobiłam swój pierwszy dżem. Przygotowałam go bez użycia zagęszczaczy, ulepszaczy, czy czegoś równie niepotrzebnego, bowiem pyszną i gęstą konfiturę można zrobić domowym, naturalnym sposobem, który może wymaga trochę więcej czasu, ale odwdzięcza się smakiem :-)  To bardzo ważne, aby pokonać wewnętrznego lenia i zrobić zapasy na zimę, póki są jeszcze sezonowe owoce ;-) 
Ten dżem przyda się także do zrobienia zawijanych bułeczek, które już niedługo pojawią się na blogu.



Dżem truskawkowy z wanilią 

Czas przygotowania: 3 godz. rozdzielone na 3 dni Stopień trudności: łatwe Liczba porcji: 1,5 słoiczka (ok. 315 ml)*

Składniki na dżem:
1 kg truskawek
300 g cukru
2 łyżeczki pasty waniliowej
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny
2 łyżki soku z cytryny
1 - 2 łyżeczki masła (opcjonalnie, dodatek masła sprawi, że nie będzie się tworzyła piana)

♥  Truskawki umyć, pozbawić szypułek i wrzucić do garnka z grubym dnem wraz z pozostałymi składnikami.

♥  Zamieszać i doprowadzić do wrzenia, gotować przez 1 godz. dziennie przez 3 dni, po tym czasie dżem będzie gęsty, a owoce rozpadną się. 

♥  W trzecim dniu jeszcze gorący dżem przełożyć do słoiczków, mocno zakręcić i, ewentualnie zapasteryzować.

UWAGA ! Trzeciego dnia łatwo jest przypalić dżem, dlatego trzeba go dość często mieszać podczas gotowania.

* Ja zrobiłam potrójną porcję. 

Smacznego !

Źródło: Moje Wypiek

3 komentarze:

  1. Już czuję jaki musi być dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne połączenie :]
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pysznie wygląda :) ja w tym roku przegapiłam truskawki, ale za rok.. musze wypróbować, pozdrawiam, dzięki za wizytę na moim blogu

    OdpowiedzUsuń

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...