30 cze 2013

♥ Jęczmienianka z czekoladą i masłem orzechowym ♥


Tak to już jest, że zdrowe śniadania trzeba po prostu lubić, ja uwielbiam zaczynać dzień od miseczki, albo, w tym wypadku - słoiczka pysznej jęczmienianki z budyniem, mleczną czekoladą od fioletowej krowy i masłem orzechowym, po zjedzeniu takiej porcji (a nawet połowy) człowiek czuje, że jest idealnie nasycony. Z jęczmienianki łatwo można zrobić owsiankę - wystarczy zastąpić płatki jęczmienne płatkami owsianymi. No więc, skoro nastały wakacje i poranki są całkowicie wolne, pozostaje tylko przygotowywać pyszne, zdrowe śniadanka ! :) 

☺☺☺

 Jęczmienianka z czekoladą i masłem orzechowym 

Czas przygotowania:  Stopień trudności: łatwe Liczba porcji: słoiczek o pojemności 350 ml  

Składniki:
1 szklanka mleka + 1/4 szklanki mleka
1/2 szklanki płatków jęczmiennych
1 kopiasta łyżka budyniu śmietankowego w proszku
1/2 łyżki cukru z wanilią 
6 - 8 kostek czekolady (ja, ze względu na słodkocholizm użyłam mlecznej ;) 
1 łyżka kakao (opcjonalnie)
słoiczek po maśle orzechowym

♥  1/4 szklanki mleka wymieszać z budyniem w proszku i cukrem (ewentualnie dodać także kakao).

♥  Szklankę mleka zagotować - kiedy zacznie kipieć, nasypać płatki jęczmienne. Gotować chwilkę, dosłownie 2 minutki, aby płatki napęczniały.

♥  Po tym krótkim czasie dodać przygotowany roztwór mleczny i gotować na małym ogniu do zgęstnienia.

♥  Wyłączyć palnik, do (prawie) gotowej masy dodać czekoladę, mieszać do rozpuszczenia.

♥  Do słoiczka po maśle orzechowym nałożyć jęczmieniankę, posmakować... i zjeść wszystko ! 

Smacznego,
Zosia
Źródło inspiracji: niekoniecznie dietetycznie 

4 komentarze:

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...