31 maj 2013

Churros z czekoladowym ganache


Churros to popularny, hiszpański wypiek znany również w Ameryce Łacińskiej, Francji, Portugalii i Turcji. Te pyszne pręciki sprzedawane są w specjalnych sklepach zwanych Churrería, zlokalizowanych w ruchliwych miejscach. Zazwyczaj podawane są z czekoladowym ganache lub masą kajmakową, a w Urugwaju podaje się je nawet z topionym serem w wersji wytrawnej. Prezentowane dziś na blogu churros obtoczyłam w cukrze cynamonowym i podałam z ganache z gorzkiej czekolady, którą sukcesywnie można zastąpić mleczną lub nawet białą, jeśli lubicie :D 

☺☺☺


Churros z czekoladowym ganache 

Czas przygotowania: ok. 30 min. Stopień trudności: łatwe Liczba porcji: 3 porcje (takie jak na zdjęciu), tj. filiżanka czekoladowego ganache + cały talerzyk churros

Składniki na churros:
• 200 g mąki pszennej
• 100 g masła
• 4 jajka
• szklanka wody
• szczypta soli
• olej do głębokiego smażenia

♥  W rondelku zagotować wodę z masłem i szczyptą soli.

♥  Mąkę przesiać i od razu dodać całą do gotującej się wody z masłem. Wymieszać dokładnie i ucierać, aż ciasto zacznie odchodzić od ścianek rondelka.

♥  Przełożyć do miski i odstawić do ostygnięcia.  Letnie ciasto miksować z kolejno wbijanymi jajkami. Przełożyć do szprycy z tylką w kształcie dużej gwiazdy.


Składniki na cukier cynamonowy:
ok. 100 g cukru
1 łyżeczka cynamonu

♥  Składniki wymieszać ze sobą, aż cukier cały połączy się z cynamonem.

♥  Olej rozgrzać w rondelku/patelni z grubym dnem. Wyciskać paski długości ok. 6 - 7 cm (lub większe), smażyć do zarumienienia z każdej strony. Po usmażeniu chwilę ostudzić, obtoczyć w cukrze cynamonowym i podawać z ganache czekoladowym lub podgrzaną masą kajmakową. 

Składniki na ganache z gorzkiej czekolady:
100 g czekolady gorzkiej (albo mlecznej lub białej)
30 ml śmietany kremówki (ok. 2 łyżek)
100 ml mleka

♥  W rondelku zagotować śmietanę z mlekiem. Wyłączyć ogień, dodać czekoladę, mieszać do rozpuszczenia i powstania gładkiej masy. Odstawić do ostygnięcia i zgęstnienia.

♥  Przelać do miseczki i podawać.

Smacznego !

Źródła: ciasto parzone - Moje Wypieki
ganache - książka pt. "Gotowanie krok po roku - ciasta i desery"

3 komentarze:

  1. Przeglądałam dziś książkę kucharską i natknęłam się na churros, tak pięknie się prezentują że chyba będę musiała się skusić. Jeszcze ta czekolada....kusisz, kusisz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ;-) Faktycznie wyglądają całkiem ładnie, a co do czekolady, to nie wyobrażam sobie churros bez niej :D

      Pozdrawiam serdecznie,
      Zosia

      Usuń
  2. Uwielbiam churros! Kojarzą mi się z dzieciństwem spędzonym w Hiszpanii i każdym kolejnym wyjazdem do tego pięknego kraju.
    Dla mnie muszą być właśnie podawane z czekoladą.

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń

Chcesz zostawić na blogu jakiś ślad po sobie ? Możesz to zrobić, na przykład za pomocą komentarza. Twoje słowo jest dla mnie ważne i zazwyczaj bardzo motywujące ;)
Z góry Ci dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...